Social Media


Social Media, en dan met name Twitter, Facebook en vanzelfsprekend Google+, zijn een ideale manier om in contact te komen met potentiële, en bestaande klanten, c.q. bezoekers van een website.

Daarbij is het van groot belang, dat er regelmatig iets geplaatst wordt op de Social Media. En dan niet zomaar een stukje tekst, maar een stukje tekst met foto of video, waarmee potentiële klanten en bezoekers als het ware kunnen worden overgehaald om een product te kopen, of een website te bezoeken.

Zo kunnen bijvoorbeeld bestaande klanten, potentiële klanten, en andere bezoekers op deze manier makkelijk op de hoogte gehouden worden van ontwikkelingen, en natuurlijk van aanbiedingen.

Nog meer Social Media

Maar dat is niet het enige waarom de Social Media zo belangrijk zijn.

Enerzijds bieden de Social Media de mogelijkheid om een bericht, een foto of video, of een product te delen, met vrienden en kennissen. Dat kan je als het ware beschouwen als gratis reclame, maar iedere keer als een bericht gedeeld wordt, is dit ook een gratis link naar een website. Tenminste, als in berichten ook een link verwerkt wordt, naar website, of product.

Daarbij komt nog, dat de grote Social Media, ook een hoge authoriteit genieten, en dat links die hier vandaan komen, ook nog eens goede links zijn, in het algemeen.

Maar er is nog iets, en dan met name op Google+.

Vanzelfsprekend kan op Google+ een bedrijfspagina, of een productpagina worden aangemaakt, maar altijd in samenhang met een persoonlijke pagina, een persoonlijk profiel.

Dat is als het ware de profielpagina van de persoon, die zowel auteur is, als publicist van de betreffende bedrijfspagina of productpagina.

En hoe belangrijker de persoon achter de bedrijfspagina is, of liever gezegd, hoe meer autoriteit deze persoon heeft op zijn of haar vakgebied, dus als het ware op het gebied van de bedrijfspagina of productpagina, hoe hoger ook de autoriteit van de website is, die onlosmakkelijk verbonden is met de persoonlijke profielpagina, en met bedrijfs- of productpagina.

Het is dan ook op het gebied van Social Media niet alleen belangrijk om goede berichten de wereld in te slingeren, een reclameboodschap, maar ook om veel volgers te verkrijgen.

Volgers kunnen berichten delen, hoe meer berichten gedeeld worden hoe beter, en meer volgers en gedeelde berichten, zorgen ook voor meer autoriteit.